Antje’s Taverne brengt meer dan een warme hap bij de mensen thuis

Aangeboden door: Antje's Taverne

Afgelopen week is Antje Dijkstra, eigenaresse van Antje’s Taverne in Assen, gestart met haar Master Service Plan. Een maaltijdbezorgservice die meer dan alleen een gezonde hap omvat.

In haar taverne aan de Kloekhorststraat in Assen staat Antje met haar team eigenlijk voor iedereen klaar. Jong en oud kan terecht voor een maaltijd, een hapje, een drankje. Daarnaast beschikt ze over zaaltjes die gehuurd kunnen worden voor vergaderingen, workshops en feestjes. Net als ieder andere horecaonderneming heeft Antje haar deuren vanwege corona voor de tweede keer moeten sluiten. “Hét moment om te beginnen aan het plan dat al zo lang in mijn hoofd zit”, begint Antje te vertellen.  

Met haar Master Service Plan Assen wil ze de taverne bij de mensen thuisbrengen. De basis is een gezonde, verse maaltijd. Vol verse kruiden, groentes en zo min mogelijk zout en met zoveel mogelijk producten uit de regio.

Gerechten als Tsjechische stoofpot, Hollandse pot, spaghetti en risotto vullen het weekmenu. Klanten krijgen het weekmenu in de mail of eventueel op papier wanneer men geen computer of smartphone heeft. Iedere dag wordt één maaltijd bereid. “Maar wel maken we het heel persoonlijk”, legt Antje uit. “We houden van iedereen een sociale kaart bij waarop informatie over allergieën, diëten en andere relevante dingen vermeld staat. Lust iemand geen rijst? Prima, dan maken we aardappelpuree. Geen vis? Dan maken een slavinkje bijvoorbeeld. We kunnen met alles links of rechts afslaan, geen probleem. We passen het individueel aan en koken dus niet voor de grote massa.”

De maaltijdservice is eigenlijk nog maar het begin van een bijzonder plan waarvoor Antje samenwerking zoekt met gemeentes, zorginstellingen en bovenal ook andere ondernemers. Onze diensten worden in de toekomst steeds verder uitgebreid. We werken veel met ouderen die alleen zijn. Waarom dan niet ook deze mensen wat helpen. Is er een lampje stuk? Prima, we nemen een nieuwe mee en draaien deze d’r in tijdens het brengen van de maaltijd. Is iemand echt eenzaam? Dan blijven we wat langer even kletsen. Zin in een visje tussen de middag? Nemen we even een harinkje mee. Een ongelukje op het toilet? Dan pakken we een sopje en ruimen we het op. En uiteindelijk wil ik straks ook dagbesteding in mijn taverne opstarten.”

Om het voor alle betrokkenen transparant te houden gaat Antje werken met heen-en-weerschriftjes, waar alle afspraken, verzoeken en wensen in worden geschreven door de betrokken partijen.

Antje wil met diverse samenwerkingen een cirkel creëren, waardoor ouderen langer thuis kunnen blijven, de gemeente ontzorgd wordt en bedrijven maatschappelijk verantwoord aan het ondernemen zijn. “En bovenal wordt alles met liefde gedaan. We hebben een mooi team van horecamensen die stuk voor stuk oog hebben voor de mens achter de gast”, besluit Antje.

Meldt u aan door een mail te sturen naar post@master-service-plan-assen.nl
of bel ons op 0592 482246 tussen 9:00u en 18:00u.
Geef in uw mail de gegevens voor de sociale-klantenkaart aan ons door.