Nieuwe landelijke campagne moet gezinnen verleiden om vakantie in Drenthe te vieren (filmpje)

Marketing Drenthe gaat binnenlandse toeristen met een nieuwe televisiecampagne verleiden tot een vakantie in de provincie Drenthe.

De reclamecommercial ‘Reserveer alvast je plekje’ is vanaf vandaag te zien.

Aan het begin van de coronacrisis heeft Marketing Drenthe al haar campagnes stopgezet, waarna het accent verschoof naar Drenthe zichtbaar houden bij potentiële gasten, zonder mensen actief op te roepen naar Drenthe te komen.

Vorige maand werden de promotiecampagnes weer actief opgepakt. Met de boodschap ‘Droom nu alvast over straks’ was Drenthe in mei zichtbaar in abri’s in Amsterdam en (landelijke) dagbladen.

,,De insteek was toen onze doelgroep alvast weer lekker te maken voor Drenthe”, zegt Astrid Crum van Marketing Drenthe. ,,Nu de maatregelen verder versoepeld zijn en we in eigen land op vakantie kunnen, roepen we mensen weer actief op naar Drenthe te komen.”

Nieuwe campagne richt zich ook op gezinnen

Daar waar ‘Droom nu alvast over straks’ heel specifiek gericht was op stellen richt ‘Reserveer alvast je plekje’ zich tot 17 juni ook op gezinnen met kinderen. De reclame is op televisie te zien bij Ster & Cultuur, maar ook op abri’s in Amsterdam, in advertenties in landelijke dagbladen en magazines en een online campagne.

Bekijk de tv-commercial: